söndag 20 juni 2010

Aldrig mer

Det var första och sista gången jag stod ute på men marknad.
Ca kl 13 tiden öppnade sig himlen och allt och då menar jag allt blev blött, hade ett stort parasoll men det hjälpte inte så mycket.

Det är inte värt allt arbete man lägger ner inför en marknad och så ska den regna bort.
Vid 13,45  ringde jag mina föräldrar och sa att de kunde komma och hämta oss för då hade vi bestämt oss för att packa ihop och det var nästan folktomt.

Jag var trött, blöt, frös och humöret var inte på topp.



När jag kom hem landade jag i soffan med dottern hon hade suttit och tittat på
bröllopet från 7 på morgonen.
Vi kom hem vid 15 tiden så jag han och se själva bröllopet, tyckte allt tog sådan tid men inte så konstigt. SÅ mycket folk och alla som skulle ha mat.

Vid 22 tiden orkade jag inte mer var så fruktansvärt trött och ont i lederna att jag somnade så fort huvudet hamnade på kudden, ville se tårtan men de var ju en timme försenade med maten. Inte förren vid 23 skulle tårtan skäras upp, den skulle tydligen vara något över det extra.

Jag lär någ få se den på TV i dag, kan gissa att de kommer att vissa bröllopet hela dagen i dag i repris.

Har nu lite att ta hand om efter marknaden.
Ha en bra söndag
Kram/Catharina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar