tisdag 4 maj 2010

Spegelramen klar

Nu är renoveringen klar.

Paret som är ägare till spegel närmar sig 80år och de har rökt inne i alla år så ni kan nog tänka er hur det såg ut i alla skrymslen och vrår på ramen.
Det kliade i fingrarna i går kväll att göra rent spegeln och tillslut kunde jag inte låta bli. Paret slutade att röka för 3 år sedan annars hade jag nog inte suttit och pillat, för det tog några timmar att rengöra den med tandborste och topps. Så fyllde jag i med guldfärg där det hade nötts bort.

Det var länge sedan jag satt och pillade så här, saknar det. Får nog ta och sätta mej och teckna igen så jag får utlopp för pillandet. Jag blev kallad pilleristen när jag gick konstlinjen för jag kunde sitta och rita varje hårstrå på tex en nalle.

Det känns i rygg och axlar när man har suttit och pillat.

Nu ska jag gå ner och lämna spegel

Kram Catharina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar