torsdag 1 april 2010

I går när jag vaknade kändes allt så hopplöst inte ens när jag var förskyld i tre omgångar på tre mån kändes det så hopplöst och så på råga på allt så hade jag ett möte 10.30. Fick tvinga mej in i duschen.
Men när man har gjort sig i ordning brukar det kännas lite bättre och i går var inget undantag, det kändes bättre men inte okej.

Innan mötet hade jag köpt påsk present till min dotter och mina föräldrar, så hittade jag den perfekta födelsedagspresenten (en sen sådan) till min dotter. Hade tänkt att ta kort på dem i dag men det är så grått och trist med regn i dag, så korten kommer säkert inte bli bra. Har ingen lust att lägga ner energi på något som man vet inte kommer bli bra.

När jag kom hem vid tolv så tog jag och dottern en kraft ansträngning och städade och det behövdes. Jag hade hela vardagsrummet med trådslöjds eftersom jag hade räknat av dem efter marknaden och Madeleine hade högar av kläder som skulle vikas och läggas in och smycken som skulle läggas på sin plats som låg huller o buller på byrån.

När jag vaknade i dag kändes det så skönt att veta att vi fick det undan plockat och städat i går.

Det är frysar dag i dag bara för jag tvättar alla flis tröjor och morgonrocken, så nu går jag med pläd runt benen och en över axlarna.

Nä ska nu försöka få mej själv på bättre humör, byta gardiner brukar vara väldigt bra för humöret.

Kram Catharina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar