lördag 17 september 2011

Hej alla som tittar in!

Som ni har märkt har jag ej skrivit något sedan jag fick den fantasiska möjligheten att ta över eller hur man ska uttrycka sig, en butik när ägarinnan gick på mamma lediget.

Eftersom man ej har haft en egen butik har man miljoner frågor varje dag, man försökte att hålla igen att ringa men så kommer det frågor som man bara känner att man inte kan eller vågade ta själv, så blir man osäker i vissa för det är ju inte min butik jag har ett enormt ansvar för en annans persons företag.

Sedan blev det sms och nu är det mail hemifrån när jag kommer hem från jobbet. Det kommer en dator till jobbet snart, då blir det lite lättare.

Det händer väldigt mycket i mitt liv nu men det är ju typiskt när man får jobb. Varför kunde det inte hända saker när man var arbetslös.

Ta över en butik på ca 1½ år producera mina produkter i ståltråd och den mest läskiga ha utställning i vår med en kvinnlig partner.
Måste öva upp mitt måleri, har inte målat alls på väldigt länge. Går allt som jag vill så ska jag och Annika som ska ställa ut tillsammans träffas på söndag och måla och lära av varandra. Ser verkligen fram emot det för det är 3:e eller 4:e gången vi planerat o det ej har blivit av.

Har fått några nya idéer hur jag ska måla eller de är över 1 år gammalt men ej försökt än, ska försöka i helgen. Som vanligt ser jag det i huvudet men sedan är det att få ner det på duk.....Inte lätt när man ringrostig. 

Tror att det nu är 11v sedan jag började jobbet, efter några veckor så blev jag dunder sjuk i 3v och på det svinkoppor i 2 omgångar, men det var bara att ta sig i kragen och jobba. För vad hade jag gjort om det var min butik, samma sak och det är min butik nu så länge Karin är mammaledig, har man fått detta ansvar så har man och inget att diskutera. Det enda jag inte gör är de stora och helt nya inköp och annonser.

Inga kort, ny kamera lika med nytt bild program. Måste lära mej att sköta det först. 

Ni får ha en riktig skön helg för det ska jag försöka att ha med 2 dagars ledighet  ;D
Många kramar
Catharina

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att det händer en hel del i ditt liv. Att ha en utställning är ju inte helt fel. Det var länge sedan jag ställde ut nu och inte har jag målat på många år känns det som. Själv har jag också mycket att tänka på efter formex och alla inköpen. Nytt klädmärke till butiken kom i veckan och det är så läckert. Om du har hjärtan i plåt klara vart efter kan du skicka de på posten denna gång då det är lite långt att åka för att hämta dem. Vi får höras längre fram på telefonen och prata mer. Kram Marie

    SvaraRadera